Sekėjai

Ieškoti šiame dienoraštyje

2019 m. gegužės 29 d., trečiadienis

Kur studentai Europoje gali mokytis be skolų - studijavusių prisiminimai

"Danija

Danija yra viena iš Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos šalių, kurios daugiausia skiria aukštajam išsilavinimui, 1,6 proc. jos bendrojo vidaus produkto. (Jungtinės Valstijos skiria 0,9 proc. savo G.D.P.)

2008–2013 m. studijavau Danijos technikos universitete. Visas universitetinis išsilavinimas apmokamas iš mokesčių. Knygos yra galbūt 500 dolerių per semestrą - mažiau nei tada, kai mokiausi Jungtinėse Amerikos Valstijose, tačiau vis dar didelė sąskaita.

Studentai, kurie negyvena su tėvais, gauna valstybinę mėnesinę stipendiją apie 900 JAV dolerių  pragyvenimo išlaidoms. Kai kurie žmonės gauna daugiau (pavyzdžiui, jei turite vaiką). Jei esate nėščia universiteto lankymo metu, gausite vaiko priežiūros atostogų metus ir toliau gaunate stipendiją. Stipendija skiriama iki šešerių metų (vienerius metus daugiau nei įprastas bakalauro ir magistro laipsnis). Jūs galite dirbti ne visą darbo dieną iki tam tikros ribos ir vis dar išlaikyti stipendiją, bet jei dirbate per daug ir uždirbate per daug pinigų, turite grąžinti stipendiją.

Mokydamiesi užsienyje, mes kreipiamės į valstybę, prašome stipendijų, kad galėtume apmokėti ir kitas išlaidas, pvz., vizas ir lėktuvo bilietus. 2011 m. šešis mėnesius mokiausi Oregone ir nepanaudojau tam jokių savo pinigų.


Pradedant dirbti be skolos yra didžiulis palengvinimas. Mes galime pradėti taupyti, kad galėtume pasirinkti kitus gyvenimo būdus.

- Sofie Geertsen. Mokymas: $ 0. Paskolos: $ 0.

Airija

Valstybės dotacijos padeda studentams mokėti už gyvenimo išlaidas ir mokestį Airijoje. Kai kurie studentai protestavo dėl 3000 eurų (3 360 JAV dolerių) įmokos mokesčio, ragindami viešai finansuojamą švietimo sistemą, kaip ir kitose Europos šalyse.

Vyriausybė subsidijuoja Europos Sąjungos piliečių bakalauro studijas, todėl techniškai mano kolegijos laipsnis buvo nemokamas. Tačiau privalote mokėti studento įnašą į savo universitetą, kuris kasmet lygus 3000 eurų, todėl už mano studijas sumokėjau 12 000 eurų.

Labai pasisekė, kad nuo gimimo mano tėvai kaupė kolegijos pinigus, todėl jie mokėjo nuo 2015 m. iki 2019 m. Jie taip pat mokėjo už mano nuomą ir maisto produktus. Aš visą mano stdijų laiką dirbau papildomoms išlaidoms papildyti.

Kadangi pragyvenimo išlaidos Dubline yra labai didelės, man pasisekė gyventi gyvenamajame būste, kuris buvo gana pigus, nors ir nejaukus. Kadangi mano tėvai sumokėjo už mano studijas, jų kaina neturėjo įtakos mano kasdieniam gyvenimui, bet aš tikrai gyvenau taupiai.


— Grace Browne. Mokymas: $ 12 000. Paskolos: $ 0."

Komentarų nėra: