Sekėjai

Ieškoti šiame dienoraštyje

2021 m. birželio 20 d., sekmadienis

Laimė

  "2002 m. kolegijos studentų tyrime, paskelbtame žurnale "Psychological Science",  dr. Dieneris ir daktaras Seligmanas ištyrė 22 studentus, kuriuos įvertino, kaip geriausius 10 procentų pagal įvairius laimės rodiklius. Tada jie palygino juos su 60 kitų, kurie laimėjo vidutiniškai ir dar 24, kurie vertino kaip labai nelaimingus. 

Laimingiausi studentai buvo socialesni; praleido mažiau laiko vieni; turėjo tvirtus santykius su draugais, šeima ir meilužiais; ir beveik niekada negalvojo apie savižudybę. 

Daktaras Dieneris ir daktaras Seligmanas vis dėlto nustatė, kad turtingas socialinis gyvenimas negarantuoja laimės. Kai kurie nelaimingiausių studentų teigė turintys gerus santykius. 

Daktaras Dieneris teigė, kad net ir laimingiausiems studentams buvo blogos dienos ir jie galėjo būti nusiminę, o tai parodė, kad jų emocinės sistemos veikia tinkamai. 

Dr. Dieneris sukūrė keletą būdų įvertinti savijautą. Vienas iš jų, „Pasitenkinimas gyvenimo skale“, susideda iš penkių teiginių, kurie buvo pateikti respondentams, atliekant mažus ir didelius tyrimus, pavyzdžiui, „Daugeliu atvejų mano gyvenimas yra artimas mano idealui“ ir „Mano gyvenimo sąlygos yra puikios“. Respondentų buvo paprašyta atsakyti į kiekvieną tokį klausimą skalėje nuo 1 (visiškai nesutinku) iki 7 (visiškai sutinku). Kita, „Klestėjimo skalė“, prašo žmonių reitinguoti, taip pat nuo 1 iki 7, tokius teiginius kaip „Aš gyvenu tikslingą ir prasmingą gyvenimą“ ir „Mano socialiniai santykiai yra palaikantys ir naudingi“. 

Dr. Dieneris manė, kad vyriausybėms reikalinga metrika, kad būtų galima nustatyti politiką, kuri pagerintų visuomenę. „Aš tvirtinu, kad mums reikia laimės Dow Jones indekso, kuris mums pasakytų, kaip mūsų tautai sekasi įsitraukimo į darbą, pasitikėjimo kaimynais, pasitenkinimo gyvenimu ir teigiamų emocijų požiūriu“, - rašė jis autobiografiniame rašinyje."


Komentarų nėra: