Sekėjai

Ieškoti šiame dienoraštyje

2024 m. liepos 10 d., trečiadienis

Štai finansinės pamokos, kurias išmokau, kaip nauja laisvai samdoma darbuotoja --- Kiekvieną dieną skirkite laiko verslo užduotims ir periodiškai iš naujo įvertinkite jūsų užduotis

„Kovo mėnesio pradžioje pasiekiau emocinę aukštumą: pradėjau dirbti laisvai samdoma darbuotoja, džiaugiuosi, kad pradėjau šią naują karjerą, kurią padariau, kaip rašytoja ir internetinė transliuotoja. Ėmiau kurti skaičiuokles ir atlikti užduotis. Socialinės žiniasklaidos „širdis“ ir „patinka“ atrodė, kaip papildomas pasitikėjimo balsas, kad lažinuosi dėl savęs.

 

 Tada, po mėnesio, aš pasiekiau žemą lygį. Aš – mergina, kuri tariamai „tvarko pinigus“ ir kuriai net buvo mokama už tai, kad rašytų apie tokius dalykus, – pirmą kartą per kelerius metus pereikvojau savo einamąją sąskaitą. Žinoma, jaučiausi sugniuždyta, bet dažniausiai jaučiausi šiek tiek panikuojanti. Maniau, kad ištyriau viską, ką man reikia žinoti apie laisvai samdomą darbą. Maniau, kad turiu skaičiuokles!

 

 Pasirodo, skaičiuoklės gali padėti jums tik tiek, kiek esate laisvai samdoma darbuotoja, rangovė ar gig darbuotojas. Vis daugiau jaunų žmonių imasi tokio darbo, kaip visą darbo dieną dirbantis laisvai samdomas darbuotoja (kaip ir aš) arba kaip būdas padidinti jūsų 9-5, kad galėtų ir toliau užsidirbti didesnius nuomos mokesčius, o jų piniginė neatsiliktų nuo užsispyrusios infliacijos. O pasaulyje, kuriame dažnai užsiimate rinkodara, pinigų tvarkymu ir – o, taip – ​​dirbate jūsų laisvai samdomoje įmonėje, visada turėsite pamokų, kurias išmoksite sunkiai.

 

 „Visa tai yra eksperimentas“, – sako Paco de Leonas, „Hell Yeah Group“, kūrybiniams ir kitiems laisvai samdomiems darbuotojams skirtos finansinės įmonės, įkūrėjas. „Turite hipotezę: „Ar galiu tai padaryti ir užsidirbti pragyvenimui? Gaukite šiek tiek duomenų ir tai, ką darote su tais duomenimis, pakoreguosite hipotezę. Jei pažvelgsite į verslumą iš šios perspektyvos, suprasite, kad tai yra eksperimentas."

 

 Kai kovo mėnesį padariau šuolį, žinojau, kad bus mokymosi kreivė, todėl buvau pasirengus pakoreguoti savo asmeninių finansų strategijas. Tačiau trys didelės problemos – mano grynųjų pinigų srautas, darbo laiko ribų nebuvimas ir atlyginimai – grasino visiškai apversti mano eksperimentą.

 

 Vieną mėnesį uždirbau 150 dolerių, iš kurių didžioji dalis pateko į mano sąskaitą, užsiprenumeravus 5 dolerių ir 70 dolerių el. pašto naujienlaiškį. Kitas, čekis dėl ypač pelningos užduoties – iš viso daugiau, nei įprastai atlikau per du mėnesius ankstesniame darbe – pasirodė anksčiau, nei tikėtasi.

 

 Mano laisvai samdomų draugų teigimu, šis darbo užmokesčio grafiko nenuoseklumas nebuvo ypatingas; „Taip atsitinka taip“, – sako Jen A. Miller, ilgametė laisvai samdoma rašytoja.

 

 „Nežinant, kas yra už kampo, baugina ir jaudina“, – sako de Leonas. „Kalbant apie pinigų srautų valdymą, sakyčiau, kad pusė žmonių, su kuriais dirbu, apie tai negalvoja, o kita pusė dėl to nemiega“.

 

 Maniau, kad esu vienas iš šaltųjų. Už kiekvieną gautą laisvai samdomo darbo užmokestį laikau tris skaičiuokles: viena padeda man sekti terminus, kita iš anksto rūšiuoja mano sutaupytus mokesčius, o trečioje išsamiai aprašomos namų ūkio išlaidos, kurias mes su drauge saugome kasmėnesinėms diskusijoms dėl pinigų.

 

 Kiekvieną atliktą laisvai samdomo darbuotojo užduotį ir gautą mokėjimą atitinkamai registruoju. Taigi maniau, kad, norint prisitaikyti prie šio naujo pinigų srauto ritmo, nereikės nieko daugiau, kaip tik atidžiau stebėti „Excel“ ir kitu atveju eiti įprastu verslu.

 

 Bet tada aš turėjau tą baisų momentą su pereikvojimu. Atrodo, kad tų skaičiuoklių atidžiai žiūrėti nepakako, kad pasigaučiau niūrioje apskaitos klaidoje.

 

 Jaunesni, laisvai samdomi, darbuotojai gali jaustis įbauginti dėl šios sistemos ir struktūros kūrimo tuo pat metu, kai žongliruoja naujomis užduotimis ir ieško klientų, tačiau dabar išmoktos pinigų valdymo pamokos ir toliau bus naudingos įvairiuose būsimuose darbuose, nesvarbu, ar jie bus laisvai samdomi. arba ne.

 

 Millerio patarimas: skirkite laiko savo dieną vien verslo užduotims. Tie 150 dolerių? Ištirkite, kaip geriausiai norite juos paskirstyti, atsižvelgiant į kito ketvirčio darbo grafiką ir visas dideles išlaidas. Milžiniškas čekis iš tos vienos užduoties? Neperkelkite dalies mokesčių taupymo tikslais, o likusios – kitiems tikslams. Vietoj to kritiškai pagalvokite apie tai, kaip atsipirksite už laiką, kurį praleidote uždirbdami tuos pinigus.

 

 „Tai verslas ir jūs turite jį valdyti, kaip verslą“, - sako Milleris.

 

 Kelionės pradžioje draugė įspėjo, kad nesėdėčiau rankas susidėjus ir nelaukčiau užduočių. „Didžiausias jūsų priešas yra jūsų pačių inercija“, – sako ji.

 

 Taigi, atsitrenkiau į žemę bėgdama – tiesą sakant, daugiausia todėl, kad nerimauju, kad prarasiu tempą. Įsitraukiau į podcast'o veiklą, pateikiau dešimtis istorijų ir nuo pirmadienio iki sekmadienio praleidau prie telefono ar nešiojamojo kompiuterio.

 

 Žinojau, kad darau daug, bet maniau, kad turiu daryti. Norėjau, kad redaktoriai ir klientai manim nuolat domėtųsi, ir, nors pripažįstu tai šiek tiek atvirai, nenorėjau, kad mano eilutė išnyktų iš aktualumo.

 

 Praėjus keturioms šio eksperimento savaitėms, aš užmigau prie buto virtuvės stalo, mano įprastos darbo vietos. Visas tas bėgimas mane pasivijo.

 

 „Viena klaida, kurią daugelis žmonių daro pradėdami, yra tai, kad jie jaučiasi taip, lyg turi dirbti visą laiką“, – sako Milleris. "Tai jus labai greitai perdegina. Turite būti išrankūs ir pasakyti ne – ir tai sunku."

 

 Jaunesniems žmonėms, netikėtai įsiveržusiems į laisvai samdomą darbą – galbūt, baigus studijas ar po atleidimo – ši pusiausvyra gali būti dar sunkesnė. Tačiau maksimalus išnaudojimas trumpuoju laikotarpiu jums pakenks ilgainiui, sako de Leonas, nesvarbu, koks jūsų amžius ar karjeros etapas.

 

 Milleris taip pat rekomenduoja periodiškai iš naujo įvertinti savo ankstesnes užduotis, klientus ir santykius su abiem. „Kai keičiasi jūsų prioritetai, peržiūrėkite klientų sąrašą. „Ar jie tinka šiam kibirui? – Ar jie tinka tam kibirui? – Ar jiems tinka trys kibirai? "Ar jie netinka jokiems kibirams?"

 

 Kai pradėjau, turėjau du menkus kibirus: "Ar man patinka tai daryti?" ir "Ar jie moka gerai?" Nenuostabu, kad iškritau prie stalo.

 

 Bet keistu būdu aš džiaugiuosi, kad tą dieną praleidau prie virtuvės stalo, net jei man šiek tiek skaudėjo galvą, miegant ant medžio. Nes supratimas, kodėl buvau per daug užsiėmus, privedė prie kito keršto: per pigiai pardaviau save.

 

 „Jei visi jums nuolat sako „taip“, o nesulaukiate nė vieno „ne“, šiuo metu gali jaustis gerai, bet tai yra didelis ženklas, kad per mažai apmokestinate“, – sako de Leonas.

 

 Kainos nustatymas nėra įgūdis, kurį turite ar neturite, sako de Leonas. Vietoj to, laikui bėgant, jis tobulinamas su daugybe bandymų ir klaidų. Jaunesniems ar naujesniems darbuotojams geriausiai tinka bendravimas vieni su kitais arba didesne laisvai samdomų darbuotojų bendruomene; dalindamasis pamokomis ir patarimais kolektyvas gali reikalauti geresnio atlyginimo, kaip visuma.

 

 Turėjau miglotą supratimą, kiek uždirbu per valandą ankstesniuose darbuose, todėl mano pagrindinis tikslas buvo tai viršyti. Ir nors aš visada galvojau, kad imsiuos kai kurių mažiau apmokamų darbų kartu su pelningesniais, kad sukurčiau įvairesnių pajamų šaltinių, de Leono patarimas privertė mane du kartus pagalvoti, kiek pastarųjų imuosi.

 

 „Kiekvienas klientas turi galimybę eksperimentuoti, stumti ir pamatyti, kur yra grindys, o kur lubos, kai kalbama apie tarifą“, – sako de Leonas.

 

 Mano hipotezė vis dar tikrinama, bet kol kas ji apsimoka – per pamokas ir dolerius." [1] 

 

1. Here Are the Financial Lessons I Learned as a New Freelancer --- Set aside time each day dedicated to business tasks, and periodically reassess your assignments. Carpenter, Julia.  Wall Street Journal, Eastern edition; New York, N.Y.. 10 July 2024: A.10.

Komentarų nėra: