Sekėjai

Ieškoti šiame dienoraštyje

2024 m. rugsėjo 23 d., pirmadienis

Pokalbio su ChatGPT džiaugsmai


 

 "Dirbtinis intelektas (AI) tapo neįtikėtinai naudinga mano darbo ir asmeninio gyvenimo dalimi. Dabar radau būdą, kaip padaryti jį naudingu, net jei esu toli nuo klaviatūros.

 

 Jau kurį laiką naudoju balso sąsają ChatGPT programėlėje mobiliesiems. Tiesiog balsu paklauskite to, ką norite sužinoti, ir jis atsakys kalbėdamas. Įsivaizduokite kažką panašaus į Siri ar Alexa, bet daug labiau panašų į pokalbį su žmogumi: balsas yra tikroviškesnis, o atsakymai daug sudėtingesni.

 

 Mano balso sesijos atvėrė naujas galimybes, kurių niekada neturėjau, kai naudojau tik tekstą ar klaviatūrą. Dabar galiu daryti pažangą eidamas, važiuodamas į darbą ir atgal arba atlikdamas namų ruošos darbus, nes dirbtinis intelektas yra skirtas užsirašyti, atsakyti į klausimus ir sekti mano mintis. Taip pat galiu padaryti kitus darbus, pvz., apsipirkimą, daug patogesnį ir įdomesnį, nes dirbtinis intelektas yra tam, kad paduotų man informaciją ir pasiūlymus. (Būsimas „Išplėstinis balso režimas“ yra dar natūralesnis naudoti, nors dabartinė alfa versija turi tam tikrų apribojimų, kurie turi įtakos keletui mano mėgstamiausių balso bendravimo būdų.)

 

 Štai keletas būdų, kaip balso AI man padėjo:

 

 Rašytojo bloko išgydymas

 

 Kai iškyla sunkumų, rašant straipsnį ar informacinį biuletenį, atsistoju nuo stalo ir einu pasivaikščioti. Tada turiu sąmonės pokalbį su dirbtiniu intelektu, kad idėjos sklistų, kaip kai kurie rašytojai verčia save laisvai rašyti 30 minučių be pauzės. Jei aš tikrai įstrigsiu, paprašysiu „ChatGPT“ apklausti mane ir pasakysiu AI, kad jis yra redaktorius ar žurnalistas, klausiantis mano minčių šia tema. Kai visos tos idėjos man išeina iš galvos, prašau „ChatGPT“ paimti tai, ką aprašėme, ir paversti juos juodraščiu arba kontūru, kurį galiu pasiekti iš savo žiniatinklio naršyklės ir įklijuoti į mano mėgstamą dokumentų rengyklę, kaip atskaitos tašką.

 

 Paskutinės minutės pasirengimas susitikimui

 

 Nėra nieko blogiau, kaip suprasti, kad susitikimas įvyks po 15 minučių – turi pakankamai laiko nusiprausti po dušu, apsirengti, išgerti puodelį kavos arba greitai paieškoti informacijos apie asmenį, su kuriuo susitinkate, ir temą, dėl kurios susitinkate.  Dabar man nebereikia rinktis: kai išlipu iš dušo, pasakoju ChatGPT, su kuo susitinku, ir paprašau instruktažo apie tą asmenį, jo organizaciją ir viską, kas susiję su mūsų susitikimo tema. Po dešimties minučių aš pasiruošęs tam vaizdo skambučiui, šalia stovi pilnas kavos puodelis ir tinkami klausimai.

 

 Apsilankymas

 

 Balsu pagrįstas dirbtinis intelektas gali padaryti keliones ar pavedimus įdomesnius, veikdamas, kaip kelionių vadovas. Pavyzdžiui, galiu pasakyti ChatGPT, kur esu ("Aš stoviu priešais Flatiron pastatą Niujorke"), paprašyti pasiūlyti ekskursiją pėsčiomis tema ("Ar galite suplanuoti valandos trukmės turą pėsčiomis šiame rajone, sutelkiant dėmesį į jo profsąjungų istoriją?"), tada paprašykite papasakoti tą istoriją, kol aš einu iš taško į tašką.

 

 Tyrimai kelyje

 

 Prie mano stalo dažnai naudoju ChatGPT ar kitas dirbtinio intelekto platformas, kad galėčiau analizuoti man skirtus straipsnius ir rasti svarbius dalykus. Dabar galiu leisti, kad „ChatGPT“ tai padarytų, kol važiuoju. Aš pasakau dirbtiniam intelektui, kokius straipsnius perskaityti, tada jis man pateikia pagrindines įžvalgas, kai bėgu tarp susitikimų. Retkarčiais galiu pateikti tolesnių klausimų ar naujų nurodymų.

 

 Pagalba laisvų rankų įranga

 

 Pirmą kartą pasinaudojau „ChatGPT“ balso sąsaja, norėdamas padėti pakabinti užuolaidas. Žinojau, kad stovėdama ant 6 pėdų kopėčių negaliu nei skaičiuoti, nei žiūrėti į ekraną, bet man reikėjo pagalbos, kaip išskirstyti kabliukus, kad užuolaidos gražiai kabėtų, o automatinis užuolaidų atidarytuvas veiktų sklandžiai.  „ChatGPT“ kalbėjosi su manimi pusantros valandos, išsamiai apibūdindamas kompromisą tarp užuolaidų pilnumo ir lengvo judėjimo bei pagirdamas mane už kūrybišką požiūrį į langų uždengimą. Dabar naudoju balso GPT, kai man reikia pagalbos, atliekant užduotį, susijusią su googlinimu, matavimu ar skaičiavimu, kol mano rankos yra pilnos (pvz., konvertuoti recepto matavimą arba ištaisyti mezgimo klaidą).

 

 Kalbos įgūdžių lavinimas

 

 Teoriškai aš kalbu keturiomis kalbomis, bet praktiškai retai kalbu kitaip, nei angliškai, nes man per daug gėda, kad galėčiau išmesti savo surūdijusias prancūzų, ispanų ar vokiečių kalbų frazes. Bet galiu lavinti mano kalbos įgūdžius, naudodama balso sąsają – be sprendimo – ir paprašyti pataisymų, kai padarysiu klaidą. „ChatGPT“ kalba daugiau, nei 50 kalbų, o kai pereinu prie prancūzų arba vokiečių kalbų, jis man atsako ta kalba, kurią vartojau paskutinį kartą.

 

 Bakalėjos asistentas

 

 „ChatGPT“ taip pat padeda įveikti praktinį pirkinių sąrašo iššūkį. Prieš eidama į parduotuvę, įdedu sąrašą į ChatGPT. Tada, eidama per parduotuvę, pasakau, kokiame koridoriuje esu, ir paklausiu, kokių prekių man ten reikia. Jis veikia gana gerai (su keliais praleidimais ir apsirikimais) ir netgi gali atsakyti į tokius klausimus: „Koks maistas yra sezone birželio mėnesį, ko galiu pridėti prie mano salotų?

 

 Tačiau apsipirkimas tokiu būdu gali jaustis, kaip spektaklis. Galiu tik įsivaizduoti, kad mano kolegos pirkėjai mano, kad kitame telefono gale turiu vargšą žmogų.

 

 Tai yra vienas iš įspėjimų, susijusių su balso AI naudojimu viešai: turite atkreipti dėmesį į tai, kaip kiti žmonės suvokia jūsų balso sąveiką (bent jau tol, kol mes visi priprasime prie to, kad žmonės kalbasi su jų AI taip, kaip priėmėme žmones, skambinančius viešai telefonu).

 

 Tikrai žinau, kad mano pokalbiais su dirbtiniu intelektu išgąsdinau bent vieną kitą žmogų. Banko kasininkas, išgirdęs mane, garsiai dirbant su ChatGPT prie šio straipsnio, buvo šiek tiek sutrikęs. . .kol aš jam neparodžiau, kaip realiai dirbtinis intelektas gali tvarkyti tokią užklausą, kaip: „Esate banko kasininkė su klientu, kuris nesupranta, kodėl ji negali įnešti verslo čekio į jos asmeninę sąskaitą. Paaiškinkite“. Jis buvo šiek tiek išsigandęs, kaip gerai AI atsakė į klausimą.

 ---

 Alexandra Samuel yra technologijų tyrinėtoja ir knygos „Remote, Inc.: How to Thrive at Work...Wherever You Are“ bendraautorė. El. paštu reports@wsj.com.“ [1]

 

1. Artificial Intelligence (A Special Report) --- The Joys of Talking to ChatGPT: Among the ways I find it useful: It helps me cure writer's block, prepare for meetings in the car and sightsee. Oh, and hang curtains. Samuel, Alexandra.  Wall Street Journal, Eastern edition; New York, N.Y.. 23 Sep 2024: R.1.

Komentarų nėra: