Sekėjai

Ieškoti šiame dienoraštyje

2023 m. sausio 28 d., šeštadienis

Ar tu ten, verslo administravimo magistre (M.B.A.)? Tai aš, pramonė

"Neseniai vėl pabudau iš žiniomis apie atleidimus, šiuo atveju "Alphabet" panaikino 12 000 darbo vietų arba 6% manoma, kad jos darbo jėga yra viskam atspari. Mano tiesioginė mintis nebuvo "labai blogai" ar "ne vėl". Tai buvo „bingo“.

 

     Taip, bingo, nors ir ne azartinis žaidimas, kurį žaidėte vasaros stovykloje. Turiu galvoje „Pramonės Bingo“ – žaidimą, kurį sugalvojau žaisti su savo studentais Niujorko universiteto Sterno verslo mokykloje, kur vedu kursą „Tapti tavimi: sukurti autentišką karjerą, kurios nori ir kurios reikia“.

 

     „Tapti tavimi“ gali atrodyti ne kaip jūsų tipiška M.B.A. klasė. Jo istorija tokia: po ilgos ir nuostabios karjeros verslo žurnalistikoje patekau į keistą ir baisią aklavietę. Keista dalis buvo Covidas, dėl kurio išgaravo mano įprasti televizijos ir kalbėjimo darbai. Baisiausia dalis, ir tai buvo labai baisu, buvo ta, kad 2020 m. kovą, prieš pat pandemijai užklupus Ameriką, praradau savo vyrą Džeką. Nepasakysiu, kad mano dvigubas smūgis buvo blogesnis, nei bet kurio kito, tik kad jis mane įstūmė į „ką-daryti-dabar“ uodegos sukimą.

 

     Kai atsikračiau – po dvejų metų, kokį pasirinkimą turite? -- Mane užplūdo noras daryti kažką naujo ir prasmingo, būtent mokyti. Taip atsidūriau Raghu Sundaramo, Sterno dekano, biure, kuriam trumpai susidarė klaidingas įspūdis, kad atėjau čia tam, kad padiskutuočiau apie vienos iš mokykloje sukurtų vadovavimo, strategijos kursų ar kitokios temos dalį, kurioje pastaruosius kelis dešimtmečius praleidau, skleisdama nuomones.

 

     Na, ne visai, pasakiau jam. Tiesą sakant, tikėjausi mokyti kursą apie tai, ką daryti su savo karjera, kai dėl išsilavinimo ir sėkmės gyvenime gali daryti beveik bet ką – tokia klasė, kurioje norėčiau egzistuoti, kai mokiausi Harvardo verslo mokykloje (HBS). Man labai reikėjo tos pamokos ir žinojau, kad nebuvau viena. Būsiu amžinai dėkingas, kad dekanas buvo pirmasis „Tapimo tavimi“ gerbėjas ir mes išvykome į šias lenktynes.

 

     Aš pats buvau peršokus nuo HBS prie konsultavimo. Patikėk manimi, aš neturėjau iš prigimties susidomėjimo skaičiuoti skaičius ar tirti konkurencinius rinkinius ir net nebuvau tikra, ką konsultantai veikia visą dieną. Tačiau 1988 m. tuo užsiėmė visi naujai nukaldinti M.B.A. – konsultavimas ar investicinė bankininkystė. Maždaug 10 mano klasės draugų nepaisė grupinio mąstymo ir išvyko į paslaptingą vietą, vadinamą Silicio slėniu. Manėme, kad jie šiek tiek pamišę, nuotykių mėgėjai, net kvailiai. Kai kurie iš jų dabar yra milijardieriai.

 

     Bet nukrypstu. Nuo tada, kai ėjau septynerius metus į konsultacijas, stebėjau daugybę protingų, blizgančių naujų absolventų iš puikių (ir gerų) koledžų ir M.B.A. programų, einančių tuo pačiu keliu. Nuostabus laipsnis rankoje, turėdami visas galimybes pasaulyje, jie žygiuoja į „didžiuosius trejetus“ – konsultacijas, bankininkystę ir, maždaug nuo 2005 m., technologijų. Kai kuriais atvejais pagrindinis impulsas yra finansinis saugumas (skaitykite: studentų paskolų grąžinimas). Bet čia daugiau. Tai giliai įsišaknijęs grupės instinktas, praktiškai nenumaldomas. Nepavadinčiau to lemingišku, bet gal panašiu į lemingų.

 

     Tačiau skirtingai, nei lemingai, šios bandos nariai išgyvena, kad gailėtųsi. Daugelis labai protingų, labai gabių žmonių, dažniausiai 30-ies ir 40-ies metų pradžioje, vieną dieną pabunda apgailėtini. Per metus, kai dirbau žurnaliste, besispecializuojančia darbo vietoje, šį reiškinį taip dažnai matydavau, kad pradėdavau jį pavadinti „Aksominiu karstu“ – švelnaus sutvėrimo komforto būsena, apgaubta emocinio ar intelektualinio nepasitenkinimo.

 

     „Tapimas tavimi“, kaip aš supratau, padėtų išvengti šio likimo, skatindamas M.B.A. studentus galvoti apie karjerą kitu būdu – kaip kelionę į savo „likimo sritį“, galimybių pasaulį, kuris egzistuoja jų autentiškų dalykų sankirtoje. vertybes, stipriausius įgūdžius ir gabumus bei tokį darbą, kuris juos domina ir jaudina intelektualiai ir emociškai. 

 

Žinoma, kai kurie mano mokiniai vis tiek baigtų, darydami konsultacijas, bankininkystę ir technologijas, bet jei teisingai dėsčiau pamoką, kiti būtų atviri – drįsčiau teigti – darbams pramonėje.

 

     Tiesa, pramonės įmonėse neparduoda patarimų, profesionalių paslaugų ar nesiunčia pardavimams inžinierių sukurtą programinę įrangą ir įrenginius, o gamina ir atlieka tikrus dalykus.

 

     Tai sugrąžina mus prie bingo. Pradėdamas „Tapti tavimi“ dariau prielaidą, kad beveik visi mano mokiniai lankė verslo mokyklą, siekdami pasukti savo karjerą, ir aš buvau teisi. Jūs nedarote dvejų metų šešių skaitmenų pertraukos gyvenime, kad išliktumėte toje pačioje trajektorijoje. Taip pat buvau teisi manydama, kad dauguma mano studentų įstojo į M.B.A. programą su plačiomis, atviromis svajonėmis apie tai, kas gali būti toliau – tik tam, kad kas mėnesį, diena iš dienos vis labiau įsitrauktų į darbą. konsultacijų, bankininkystės ir technologijų srityse.

 

     Kodėl toks susiaurėjimas? Šį klausimą vėl ir vėl uždaviau savo mokiniams ir išgirdau tuos pačius atsakymus. Siūlo darbą McKinsey, Goldman, Amazon ar Bain, JPMorgan ar Google pinigų ir saugumo, jie man pasakė. Tai tikras dalykas. Tai daro tavo tėvus laimingus. Tai daro įspūdį jūsų draugams. Gerai atrodo aplinkui. Jūs pasiruošę.

 

     Pastebėjau dar vieną dinamiką. Mano studentams ir, esu tikras, geriausiems magistrantams kitur, studentų miestelyje ten pat yra bankininkystės, konsultacijų ir technologijų įmonės. Jos yra jūsų akivaizdoje, jūsų gautuosiuose elektroniniuose laiškuose, jūsų socialinėje žiniasklaidoje. Jos yra visur ir visą laiką, smagiai atliekant stažuotes, ir drąsiai žada, kiek daug išmoksite ir augsite kartu su jais.

 

     Taip pat svarbu, kad jie turi gerą pasakojimą. Girdėjau tai ne kartą, nes mano mokiniai man tai sugrąžino: net jei nepasiliksite ilgam laikui, turėdami mūsų pažymėjimą jūsų gyvenimo aprašyme ir profesinio tobulėjimo programas, mes paruošime jus jūsų karjerai! Didieji trejetukai yra tokie įtikinami, todėl taip patogu gauti darbą, kad galiausiai pasijunta neišvengiama.

 

     Šviesūs, blizgūs koledžo absolventai ir magistrantūros studentai nukreipiami į didžiųjų trejetuką, nes didžiųjų trijų reikalas yra juos taip nukreipti. Netgi mano „Tapti tavimi“ mokiniai, visi patys atrinkti galvoti apie tyčinę karjerą, nuolat ėmė su jais interviu. Juk jie ten buvo.

 

     Ir štai vieną dieną atėjau į klasę su Industry Bingo kortelėmis. Jos atrodė kaip paprastos bingo kortos, išskyrus tai, kad kiekviename langelyje buvo viena iš kitų visatos pramonės šakų – aviacija, kasyba, svetingumas, vaikų priežiūra, leidyba, miškininkystė. Sąrašas tęsiasi – alternatyvūs baltymai dabar yra pramonė, Dievo labui. Fitnesas yra pramonė. Atsinaujinanti energija yra pramonė. Atliekų tvarkymas, aviacija, slauga, meno vadyba, chemijos gamyba, krovinių gabenimas, statyba, namų dekoravimas.

 

     Visos šios pramonės šakos (ir daugelis kitų) susideda iš įmonių, turinčių protingus, įkvėptus lyderius ir laisvas darbo vietas žmogiškųjų išteklių, finansų, rinkodaros, strategijos ir produktų kūrimo srityse. Daugelis, jei ne visi, turi tiek pat asmeninio ir profesinio augimo galimybių, kiek konsultacijos, bankininkystė ir technologijos. Kaip man tai žinoti? Nes, žinoma, jie tai daro.

 

     Aš taip pat žinau, kaip ir jūs, kad trūksta darbo jėgos. Įmonės neranda žmonių, kuriuos galėtų samdyti. Tai paaiškina, kodėl trys didieji taip sunkiai stengiasi įdarbinti. Bet kodėl ne pramonė?

 

     Žinoma, miestelyje yra keletas didelių, ne trijų įmonių atstovų. Bet tik smulkmena. Pažaidę „Industry Bingo“, mano mokiniai imdavo kalbėtis su įmonėmis, tarkim, ūkio įrangos, pramogų ar automobilių pramonės įmonėmis, tačiau sužinodavo, kad nė vienas neįdarbindavo. "Eik ir susirask juos pats!" Aš raginčiau nuo savo pakylos. Kai kurie tai padarė, bet kiti negalėjo išvengti įmonių, viliojančių juos savo lauke, visur ir tikslingumo, ir kas gali juos kaltinti?

 

     Bet jūs galite kaltinti pramonę – kurią, beje, aš myliu. Neseniai pasakiau kalbą restoranų pramonės vadovėms ir išėjau iš renginio levituodamas dėl gražios, pozityvios energijos patalpoje, sklindančios iš šių nuostabių, protingų, aistringų, lyderių. Pramonė pripildyta darytojų, tikrų tikinčiųjų, novatorių ir tiesiog gerų žmonių. Tačiau klausimų ir atsakymų metu tiek daug klausimų buvo apie tai, kaip sunku buvo rasti puikių naujų talentų. Aš (mandagiai) išrėkiau jiems versiją: „Kodėl jūs neįdarbinate iš Sterno, mano draugės? Tik sutikta tuščiais žvilgsniais. Vėliau viena vadovė man pasakė: "Mes bandėme įdarbinti M.B.A. vienerius metus. Niekam nebuvo įdomu". Esu tikra, kad tai tiesa.

 

     Yra žinoma knyga pavadinimu "Ar tu ten esi, Dieve? Tai aš, Margaret". Paauglė veikėja šaukiasi į dangų, ieško atsakymų į didelius gyvenimo klausimus. Esu čia tam, kad pasiūlyčiau pramonei atėjo laikas šaukti M.B.A.s – ne su klausimais, o su atsakymais tiems, kurie ieško karjeros (taigi ir gyvenimo) augimo, mokymosi ir galimybių.

 

     Kodėl? Tinkamas laikas; tai nepakartojamas momentas. Sveiki, šiandien M.B.A. atsibunda nuo tos pačios žinios kaip ir mes. Sklinda gandai apie recesiją, vyksta atleidimai iš darbo. Be to, pandemijos sukelti kultūriniai pokyčiai. Neverskite manęs kalbėti, kaip ramiai mesti – skirtas 15 minučių pokalbiui klasėje, kuris tęsėsi visą semestrą. Pakanka pasakyti, kad šiandieniniai M.B.A., kaip niekada anksčiau ,ieško savo darbo prasmės ir tikslo. Jie nori keistis; jie nori turėti įtakos. Jie nenori būti mašinų sraigteliais. Galbūt, svarbiausia, kad jie supranta, kad joks darbas nesuteikia saugumo – net ir vienas iš bankų, konsultacijų ar technologijų.

 

     Taigi, ar tu ten, pramone? Jei taip, pagalvokite, kad tai gali būti jūsų momentas pakeisti talentų žaidimą naujais, drąsiais pasakojimais apie jūsų atliekamą darbą, gyvenimą, kurį keičiate, apie jūsų turimą ateitį. Jauni, talentingi žmonės M.B.A. programose visur yra pasirengę jus pamatyti ir išgirsti iš naujo. Prieikite arčiau ir susipažinkite su jais ten, kur jie yra.

     ---

     Ponia Welch, ilgametė CNBC bendradarbė ir autorė, dėsto NYU Sterno verslo mokykloje ir yra Brunswick Group vyresnioji patarėja." [1]


1. Are You There, M.B.A.? It's Me, Industry
Welch, Suzy.  Wall Street Journal, Eastern edition; New York, N.Y. [New York, N.Y]. 28 Jan 2023: A.11.

Komentarų nėra: